کد مطلب:313952 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:184

واحدهای کتابخانه ی عمومی حضرت ابوالفضل العباس
1- تالار مطالعه ی كتابخانه ی، تالار مطالعه كه دارای 400 متر می باشد، روزانه تعداد 800 الی 1000 نفر را در 3 نوبت پذیرا می باشد. در كنار تالار مطالعه نیز مخزن كتاب قرار دارد كه دارای دهها هزار جلد كتاب و جزوه در عناوین مختلف علمی مذهبی، سیاسی، تاریخی، اجتماعی، فرهنگی، دانشگاهی بوده، از ساعت 7 صبح تا شب در اختیار نسل جوان قرار دارد.

2- واحد امانی كتابخانه برای استفاده ی برادران و خواهران در سال 1371 ش شروع به كار نمود. این واحد ضمن امانت دادن كتب مذهبی نظیر تفاسیر قرآن مجید، جزوات كنكوری انتشاریافته از كلیه ی آموزشگاهها مخصوصا جزوات رزمندگان و جزوات ایثارگران را در اختیار مراجعه كنندگان می گذارد.

3- واحد قرض الحسنه و سالن مطالعه ی خواهران.

این واحد در روز ولادت باسعادت دختر خاتم الانبیاء همسر علی مرتضی علیهم السلام، مادر یازده امام، شفیعه ی روز جزا حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها افتتاح شد.

4- واحد فرهنگی



[ صفحه 295]



فعالیتهای انجام شده از سوی این واحد را ذیلا به طور اختصار متذكر می شویم.

1- چاپ و توزیع رایگان پوسترهای مذهبی.

2- برگزاری مراسم زیارت عاشورا با حضور اقشار مختلف مردم.

3- عزیمت به مسجد مقدس جمكران در قالب اردوهای دانشجویی از اعضای كتابخانه ی عمومی حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام در شبهای چهارشنبه.

4- نشر كتاب به طور رایگان در اختیار مساجد و تكایا.

5- دعوت از مدرسین حوزه ی علمیه ی قم و مسئولین محترم كشوری و جامعه ی پزشكان برای بیان درس اخلاق.

6- واحد روشن دلان

كتابخانه ی نابینایان با هزینه ی بالغ بر 000 / 200 / 1 ریال در سال 1374 ش افتتاح گردیده است. این واحد تعدادی ضبط صوت، نوار درسی، كتب مذهبی، علمی و درسی از جمله كتاب قرآن و نهج البلاغه به خط بریل دارد كه در اختیار نابینایان دارای دیپلم متوسطه گذاشته می شود. از فعالیت های دیگر این واحد، آموزش خط بریل به نابینایان است.

6- واحد انتشارات

این واحد در طول 7 سال فعالیت خود كتب مختلفی نظیر زادالمؤمنین و مسجد مقدس جمكران تجلی گاه صاحب الزمان علیه السلام چاپ و نشر نموده است.

7- واحد كامپیوتر

واحد كامپیوتر علاوه بر ضبط امور مالی كتابخانه، دارای برنامه، دوره ی كامل قرآن مجید و نیز برنامه های زیر است و دیسكت های ضبط شده ی كتاب بحارالأنوار نوشته ی 110 جلدی علامه مجلسی رضوان الله علیه.

2- دیسكت های ضبط شده كتاب مستمسك العروة الوثقی نوشته مرحوم آیةالله العظمی سید محسن حكیم «ره» بالغ بر 14 جلد.

3- دیسكت های ضبط شده كتاب اصول و فروع كافی در 8 جلد.

4- دیسكت های من لا یحضره الفقیه نوشته مرحوم شیخ صدوق در 4 جلد.

8- واحد سمعی و بصری



[ صفحه 296]



این واحد دارای تعدادی نوار ویدئو است كه از نوارهای موجود در آن نوارهای جلسات قرآن و آموزش انگلیسی، نوارهای ضبط شده از مراسم و فعالیت های كتابخانه.